Vonnis inzake de moord op Ir. Jules Odekerken

PATTAYA - De rechtbank te Pattaya in Thailand heeft uitspraak gedaan in de zaak van de moord op Ir. Jules Odekerken uit Vught. Jules Odekerken werd op 17 november 2003 vermoord voor zijn huis in Pattaya. De broer van zijn vrouw Marisa (Seksan Prommana) en haar minnaar (Anupong Sutthani) zijn door de rechtbank schuldig bevonden. Seksan Prommana, die al enige tijd vastzit, heeft levenslang gekregen. De voortvluchtige Anupong Sutthani is veroordeeld tot de doodstraf. Tegen hem is opnieuw een arrestatiebevel uitgegeven.

Uit diverse getuigenissen blijkt dat Marisa ook een rol in de moord heeft gespeeld. Zij is vooralsnog niet als verdachte aangemerkt, maar mogelijk dat dit in een later stadium nog gaat gebeuren.

De familie Odekerken is blij dat de rechtsgang in Thailand zijn loop heeft gekregen en op de juiste wijze heeft plaatsgevonden.

De familie dankt de medewerkers van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag en van de Nederlandse Ambassade in Bangkok en verdere betrokkenen voor hun steun en inzet.

Tevens wil de familie haar dank uitspreken richting de Thaise Ambassade in Den Haag als ook de betrokkenThaise Ministeries en lokale politiediensten.

Inhoudelijk wil de familie niet reageren op het vonnis.