Nadat zij de afgelopen twee jaar vergeefs bij talloze Haagse politici hadden aangeklopt, hebben de nabestaanden van Jules Odekerken sinds kort Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn aan hun zijde. Met zijn adviseur Bart Bakker, die als woordvoerder van de zwaargetroffen familie optreedt, wil Nawijn de komende weken boven water tillen wat Buitenlandse Zaken tot nu toe in Thailand heeft nagelaten.

"Binnenkort dien ik kamervragen voor minister Bot in," aldus Nawijn. "Men heeft zich tot nu toe verschuild achter het argument om niet in de Thaise rechtsgang te willen treden. Maar andere landen hebben laten zien dat de Thaise autoriteiten gevoelig zijn voor een wakend oog van ambassades. Recent is er een Engelse vrouw verkracht, een zaak die intensief door de Britse diplomatieke vertegenwoordiging en haar politieliason werd gevolgd. Met succes: er loopt nu een gedegen onderzoek naar dat misdrijf. Ook de Nederlandse overheid dient er op toe te zien dat onderzoeken en rechtszaken in Thailand goed verlopen. Zeker in een zo'n ernstige zaak als de moord op Jules Odekerken!"